تکنوازان نــــــــــــــــــــــــــی
مرجع دانلود آهنگ های نــــــــــــــــــــــــــی نوازی - ساز نـــــــی - سوخته كاري ني
درباره وبلاگ


آید ز نی حدیثی، هر دم به گوش جانم
کاخر بیا و بشنو، دستان و داستانم




گاه بشنو از نی و گاهی ز دل

اشک از نی باشد و مشکش ز دل
این نوای نی، گل افشان می کند
وای بر دل، دیده گریان میکند


بگذر از نی ، من حکایت میکنم
و ز جدایی ها شکایت می کنم
نی کجا این نکته ها آموخته؟
نی کجا داند نیستان سوخته؟
بشنو از من بهترین راوی منم
راست خواهی هم نی و هم نی زنم
نشنو از نی ،نی حصاری بیش نیست
بشنو از دل ، دل حریم دلبریست
نی چو سوزد ،خار خاکستر شود
دل چو سوزد خانه ی دلبر شود

گرچه نی زرد و ضعیف و لاغر و بیدست و پاست
چون عصای موسوی در خوردن غم اژدهاست


ز نغمه تا خدا یک کوچه راه است
بر این بیت بلندم نی گواه است


ای نی محزون نوایی ساز کن
ناله جانسوز را آغاز کن
مرحبا ای بازگوی رازها
از تو شد صاحب اثر آوازها


گفتم به نی چو حال من اشفته زین نواست
گر عشق نیست در دلت این ناله از کجاست
هر زیر و بم صدای تو را گوش و جان
هر پیچ و خم حدیث تو با روحم اشناست


اعضای وبلاگ 1050 نفر

لینک های مفید
محل تبليغات

 

 

«پیر مغان» اجرای گروه سنتی «هنرستان موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان» به مناسبت هزاره «حافظ» است با آواز «ملک محمد مسعودی» و آهنگسازی و تنظیم «محمدعلی کیانی نژاد» که بعدها در 9 قطعه به صورت کاست و در سال ۱۳۸۰ منتشر شد. «پیر مغان» بر روی غزلیاتی از «حافظ» اجرا شده است.

تصویر پشت جلد این آلبوم آثری است به نام «حافظ» که در سال ۱۳۷۴ توسط «استاد محمود فرشچیان» نقش زده شده است.

هنرمندان:
هادی منتظری: کمانچه، همنواز آواز
حسین بهروزی نیاعود، همنواز آواز
سهیل ایوانیکمانچه
همایون یزدانی: تار
مسعود رضایی: سنتور
سعید نعیمی منش: سنتور
اکبر صادقی: ضرب
خلیل ملکی: نی
سعید رضوان: بم تار
محمد علی کیانی نژادنی، همنواز آواز

فهرست:
۱. قطعه به یاد دوست
۲. آواز کمانچه، شعر از حافظ
۳. قطعه ضربی، بیاد استاد «غلامحسین بیگجه خانی»
۴. آواز و نی، شعر از حافظ
۵. تصنیف سروچمان، شعر از حافظ
۶. آواز بیات کرد همراه با عود، شعر از حافظ
۷. قطعه فراق دیار، برداشتی از موسیقی محلی کردستان
۸. آواز محلی و نی، شعر از حافظ
۹. تصنیف صورتگر چین، ملودی ناصر فرهنگ فر،  شعر از حافظ



ادامه مطلب ...

 

از فروشگاه تکنوازان نی به آدرس www.neynavazan.bitasell.ir دیدن نمایید.

 

 

 

 

 

سفر آفتاب - ملک محمد مسعودی و محمدعلی کیانی نژاد

 

 

 



ادامه مطلب ...

 

آوازي بسيار شنيدني با صداي گرم استاد ملك محمد مسعودي و ني نوازي عالي استاد كياني نژاد 

 

از فروشگاه تکنوازان نی به آدرس www.neynavazan.bitasell.ir دیدن نمایید.

 

 



ادامه مطلب ...

 

 

 

با تشكر از وب سايت دل و جان

 

 

 

 از فروشگاه تکنوازان نی به آدرس www.neynavazan.bitasell.ir دیدن نمایید.

 



ادامه مطلب ...

http://s3.picofile.com/file/8100337618/malek_masoudi.jpg



قلم بتراشم از هر استخونم
مـرکـب گیرم از خون رگونم
بـگـیرم کاغذی از پردهٔ دل
نــویـسـم بـهـر یـار مـهـربـونـم

غـمـم غـم بـی و غم‌خوار دلم غم
غمم هم‌مونس و هم‌یار و همدم
غـمـم مـهـلـه کـه مـو تنها نشینم
مــریــزا بـارک الـلـه مـرحـبـا غـم

دلی دارم، چه دل؟ محنت سرایی
که در وی خوشدلی را نیست جایی
بنالم بلبل‌آسا چون نیابم
ز باغ دلبران بوی وفایی
چگونه غرق خونابه نباشم؟
که دستم می‌نگیرد آشنایی
بمیرد دل چو دلداری نبیند
بکاهد جان چون نبود جان فزایی

خدایا داد از این دل داد از این دل
که یک دم مو نگشتم شاد از این دل
چو فردا دادخواهان داد خواهند
بگویم صد هزاران داد از این دل

غـمـم غـم بـی و غم‌خوار دلم غم
غمم هم‌مونس و هم‌یار و همدم
غـمم مـهـلـه کـه مـو تنها نشینم
مــریــزا بـارک الـلـه مـرحـبـا غـم

خدایا دل ز مو بستان بزاری
نمی‌آید ز مو بیمار داری
نمیدونم لب لعلت به خونم
چرا تشنه است با این آبداری

دلی دارم، چه دل؟ محنت سرایی
که در وی خوشدلی را نیست جایی
تن مهجور چون رنجور نبود؟
چه تاب کوه دارد رشته تایی؟



ادامه مطلب ...

 

 

 

  • آلبوم انتظار استاد شجریان با همکاری استاد محمد علی کیانی نژاد یکی از کمیاب ترین آلبوم ها میباشد که در  دسترس هر کسی نیست . این آلبوم  پالایش یافته از  نوار کاست بوده که از کیفیت خوبی برخوردار نبوده ولی به گوش دادنش می ارزد.
  • از کاربرانی که کیفیت بالای این آلبوم رو در آرشیوشون دارند میتونند جهت استفاده دیگر عزیزان در اینجا به اشتراک بگذارند.

 



ادامه مطلب ...
سه شنبه بیست و نهم اسفند 1391 :: 9:22 ::  نويسنده : حسین حیدری (مدیر وبلاگ)

با اجازه از درگاه حضرت عشق




 این کار یه شاهکاره

از  دوست عزیزم آقا امیر مدیر محترم وبلاگ دلفروز که این کار رو به من تقدیم کرده بود نهایت سپاس و تشکر رو دارم . انشا ا... همیشه زنده و پاینده باشد.




ادامه مطلب ...
چهارشنبه بیست و سوم اسفند 1391 :: 12:46 ::  نويسنده : حسین حیدری (مدیر وبلاگ)




شرکت سروش پس از دو دهه آلبوم موسیقی «بامداد» به آهنگسازی حمید متبسم، خوانندگی بیژن کامکار و اجرای گروه عارف را با دیگر در بازار موسیقی کشور منتشر کرد.

حمید متبسم آهنگساز و نوازنده مطرح و بنام موسیقی ایران با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار موسیقی ایرانیان درباره جزئیات این اثر گفت: «این آلبوم شامل دو بخش در مایه‌های چهارگاه و دشتی است در بخش اول قطعات «بامداد»، «چهارمضراب»، «تصنیف پرده بگردان» به خوانندگی بیژن کامکار و در بخش دوم قطعهٔ «ونوشه» (فانتزی برای سه تار و گروه سازهای ملی) توسط گروه عارف در سال ۱۳۶۸ ضبط و به انتشار رسید که با وجود تقاضای مردم در سال‌هایی که این آلبوم در بازار موجود نبود، حال پس از دو دهه این اثر توسط شرکت سروش به نشر مجدد رسیده است.»

همچنین حمید متبسم در یادداشتی درباره شکل ساختن و اجرای این اثر اینگونه می‌نویسد: « سال هزارو سیصد و شصت و هشت، دو سالی بیش نبود که دور از وطن زندگی می‌کردم و هنوز هیجان کار در کانون چاووش در وجودم بود.

دست به کار نوشتن «بامداد» بودم و به امید اینکه همکاران قدیم در ایران مرا بعنوان آهنگساز باور کنند و در اجرا و ضبط این کار یاری‌ام دهند.

می‌دانستم گروه عارف که زمانی نوازنده‌اش بودم باز فعال است و آثاری از پرویز مشکاتیان را تمرین می‌کند، دلم برای هر لحظه‌اش پر می‌زد.

روزی مشکاتیان که برای کنسرتی به آلمان آمده بود، به خانه ما آمد، مجلس انسی بود و غربت در آن ساعت‌ها فراموش شد.

از من برای نوازندگی در گروه دعوت کرد، با او ماجرای «بامداد» را نیز در میان گذاشتم و همه چیز به اتفاق نظر گذشت.

«بامداد» را زیر بغل زدم و به ایران آمدم، در یکی از تمرین‌های گروه عارف شرکت کردم، پرویز سه تاری آورد و گفت: «تو هم با ما بزن».

گفتم: «من که تازه این قطعات را می‌شنوم»، ضبط صوتی آورد، کار را ضبط کردم و با خود به خانه بردم.

شب به صبح نرسیده نیمی از آثار را بلد بودم و روز بعد فارغ از بی‌خوابی شب قبل در تمرین شرکت کردم. چند ماه بعد «مژده بهار» را با گروه عارف و صدای ایرج بسطامی ضبط کردیم و پس از آن چند کنسرت در اروپا تهیه دیدیم.

این داستان موجب آشنائی نزدیک‌تر من با محمد علی کیانی‌نژاد شد، که به تازگی نوازندگی نی گروه عارف را بعهده گرفته بود و هم او بیش از همه پشتیبان من در ضبط «بامداد» با صدای بیژن کامکار و «ونوشه» شد، و اینگونه به اجرای این آثار با گروه عارف مفتخر شدم.»

شایان ذکر است که در آلبوم ماندگار و خاطره انگیز «بامداد»، پرویز مشکاتیان (سنتور)، محمد علی کیانی‌نژاد (نی)، بیژن کامکار (رباب، دف و دایره)، ارژنگ کامکار (تنبک، ضرب زورخانه، دهل)، اردشیر کامکار (کمانچه و قیچک)، محمد فیروزی (بربط)، حسین بهروزی نیا (بربط)، سیامک نعمت ناصر (تار)، کیوان ساکت (تار)، کوروش بابایی (کمانچه)، محمدرضا صادقی یگانه (فیچک)، بهرام ساعد (بم تار) و حمید متبسم (تار و سه تار) به عنوان نوازنده به هنرنمایی پرداخته‌اند.



ادامه مطلب ...



                             



ادامه مطلب ...

 

Iraj Bastami & Parviz Meshkatian - Ofogh Mehr
ایرج بسطامی و پرویز مشکاتیان - افق مهر
 

من درد در رگانم٬
حسرت در استخوانم٬
چیزی نظیر آتش در جانم پیچید
سر تا سر وجود مرا گویی چیزی بهم فشرد
تا قطره ای به تفتگی خورشید جوشید از دو چشمم
ای کاش می توانستم خون رگان خود را من قطره قطره قطره بگریم تا باورم کنند٬
ای کاش می توانستم یک لحظه می توانستم ای کاش٬
بر شانه های خود بنشانم این خلق بی شمار را
گرد حباب خاک بگردانم
تا با دو چشم خویش ببینند که خورشیدشان کجاست و باورم کنند٬
ای کاش می توانستم





ادامه مطلب ...
Mohammad Reza Shajarian, Mohammad Ali Kianinejad & Farabi Ensemble - Entezar
محمد رضا شجریان، محمد علی‌ کیانی نژاد و گروه موسیقی فارابی - انتظار
 

خرم آن روز کزین منزل ویران بروم
راحت جان طلبم وزپی جانان بروم
گرچه دانم بجائی نرود راه غریب
من ببوی سر آن زلف پریشان بروم
دلم از وحشت زندان سکندر بگرفت
رخت بربندم و تا ملک سلیمان بروم
چون صبا با تن بیمار و دل بی طاقت
به هواداری آن سرو خرامان بروم
در ره او چو قلم گر بسرم باید رفت
با دل زخم کش و دیده گریان بروم
نذر کردم گر از این غم بدر آیم روزی
تادر میکده شادان و غزل خوان بروم
به هواداری او ذره صفت رقص کنان
تا لب چشمه خورشید درخشان بروم
تازیان را غم احوال گرانباران نیست
پارسایان مددی تاخوش و آسان بروم

 





ادامه مطلب ...



 ایرج بسطامی و پرویز مشکاتیان-افشاری مرکب



ادامه مطلب ...



اواز: پریسا

نی : محمد علی کیانی نژاد

جشن هنر شیراز

سال انتشار 1356




ادامه مطلب ...
1

 

 

این ساز شبیه به دایره ولی بزرگ‌تر از آن است. چنانکه از کتاب‌های موسیقی و نوشته‌ها و اشعار بر می‌آید، در دوره اسلامی ایران، این ساز برای پشتیبانی از ساز و حفظ وزن به کار می‌رفته و رکن اصلی مجالس عیش و طرب و محافل اهل ذوق و عرفان بوده که قوالان هم با خواندن سرود و ترانه آن را به کار می‌بردند. در کتاب‌های لغت در معنی دف یا دایره می‌نویسند: آن چنبری است از چوب که بر روی آن پوست کشند و بر چنبر آن حلقه‌ها آویزند. در قدیم برای آنکه طنین بهتری داشته باشد روی دف پوست آهو می‌کشیدند.در قدیم دف یا دایره کوچک را که چنبر آن از روی وبرنج ساخته می‌شد خمک یا خمبک می‌گفتند. به دست زدن با وزن و به اصطلاح بشکن زدن هم خمبک یا خمبک می‌گفتند.دف‌هایی هم بوده که بر چنبر آن زنگ تعبیه می‌کردند و می‌نواختند. زنگهای دف را جلاجل می‌گفتند. در دوره اسلامی به کسانی که دف یا دایره می‌نواختند جلاجل زن می‌گفتند.در ایران کهن جلاجل وسیله‌ای بیضی شکل و بزرگ بود که زنگ‌هایی بر آن می‌بستند و در جنگ‌ها به کار می‌بردند و ظاهراً صدای مهیبی داشته است.دف را که بر آن زنگوله تعبیه می‌کننددف زنگی می‌گویند.پس از آنکه تمبک مجلسی شد به تدریج جای دف را گرفت و از رونق دف کاست و دف را بیشتر در شهرهای کوچک و قصبات در مجالس عیش و سرور به کار می‌بردند به ویژه در کردستان وآذربایجان بسیار متداول بود و نوازندگان ماهر داشت. در سال‌های اخیر دف نوازی در بیشتر شهرهای ایران رایج‌تر شده است و هنر آموزان به آموختن آن روی آورده‌اند. از نوازندگان صاحب سبک آن می‌توان بیژن کامکار و مسعود حبیبی را نام برد که استاد کامکار نقش به سزایی را در شخصیت دادن به این ساز در موسیقی اصیل ایرانی ایفا کرده است و استاد حبیبی با ابداع شیوه مدرنی در نوازندگی این ساز آن را بصورت کاملا اصولی و تکنیکی مانند دیگر سازها در آورده است.


اطلاعات هنرمند
زادروز ۲۸ آذر ۱۳۲۸
سنندج، ایران
اهل کشور ایرانی
سبک‌ها موسیقی سنتی ایرانی
کار(ها) نوازنده، خواننده، مدرس
ساز(ها) دف، رباب، تار
مدت کار ۱۳۳۸ تا کنون

زندگینامه

 

بیژن کامکار مانند دیگر اعضای خانواده‌اش نزد پدرش حسن کامکار به فراگیری موسیقی پرداخت. اولین فعالیت حرفه‌ای او در رادیو سنندج به عنوان خواننده بوده‌است. اولین سازی که او برگزید تنبک بود اما پس از آن با سازهای ملودیکا و تار به نوازندگی در گروه خانوادگی کامکارها پرداخت.در سال ۱۳۵۳ با ساز تخصصی تار وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد و در رشتهٔ موسیقی تحصیل کرد. وی جزو بنیانگذاران گروه‌های شیدا و عارف می‌باشد و در کنسرت‌ها و آثار متعدد به عنوان نوازنده و بعضاً خواننده این گروه‌ها حضور داشته‌است.

فعالیتها

ورود به گروه شیدا و عارف

در سال ۱۳۴۸ با محمدرضا لطفی آشنا شد که به گفتهٔ خود وی نقطه عطفی در زندگی هنری وی به شمار میرود چرا که بعد از پدر نقش به سزایی در آشنایی او با تار و [موسیقی ایرانی] داشته‌است. همچنین این آشنایی منتهی به ورود وی به عنوان نوازندهٔ تنبک به گروه شیدا میشود اما پس از چندی با ورود برادرش ارژنگ کامکار به گروه، وی به نوازندگی رباب روی می‌آورد.پس از چندی به گروه عارف نیز وارد میشود.


وارد کردن دف به اجراهای عمومی

شاید بتوان مهمترین نقش وی در موسیقی ایران را وارد کردن ساز دف برای اولین بار به اجراهای عمومی دانست.در هنگام عضویت در گروه شیدا به پیشنهاد محمدرضا لطفی از ساز دف در یکی از کنسرتهای گروه استفاده کرد که با اقبال فراوان علاقمندان مواجه شد و امروزه دف یکی از سازهای مهم در گروههای موسیقی ایرانی است و نوازندگان فراوان در این رشته به فعالیت میپردازند.پیش از این، دف فقط در مراسم مذهبی دراویش در خانقاهها مورد استفاده قرار میگرفت و در گروههای موسیقی ایرانی استفاده نمیشد.

آثار

او علاوه بر اجراهای متعدد همراه با گروههای موسیقی داخل و خارج کشور، در مقام نوازنده و خواننده در بیش از ۱۲۰ آلبوم حضور داشته‌است. از این آثار میتوان به ئاگری زیندو، شلیره، گل صدبرگ، دف و رباب، دف و نی، افسانه تنبور، حصار (اثر حسین علیزاده)و... اشاره کرد.


 



ادامه مطلب ...

صورت گر چین نام تصنیفی است در آلبوم پیر مغان که در سال 67 در بزرگداشت حافظ در شیراز به آهنگسازی محمدعلی کیانی نژاد نوازنده برجسته نی و آواز ملک محمد مسعودی اجرا شده است.

كــي شعـر تــر انگيزد خاطر كه حزيـن باشد
يـك نكته از اين معني گفتـيم و همين باشد

از لعــــل تــــــــو گــر يـابـم انگشـتري زنـــهار
صــــد ملـك سليـمــانــم در زيـر نگـــين بـاشد
غمــناك نبـايد بــود از طـــعن حســود اي دل
شــايد كه چو وابـيني خير تــو در ايــن باشد
هـر كو نكند فهمـــي زين كلك خيــــال انـگيـز
نقـشش به حرام از خود صورتگر چيـن باشد
جــام مي و خون دل هر يك به كـسي دادنـد
در دايــــــره قــست اوضــاع چـــــــنين باشــد
در كـار گـلاب و گل حـــكـم ازلـي اين بــــــود
كين شاهـــــد بـــازاري وان پرده نشين باشد

آن نــيست كه حافظ را رندي بشـــد از خاطـر
كـــيـن سابــقه پيــشين تا روز پــسين بـاشـد

 

 

نی : خلیل ملکی، محمد علی کیانی نژاد
تنبک : اکبر صادقی
عود : حسین بهروزی نیا
تار : همایون یزدانی
تار بم: سعید رضوان
کمانچه : هادی منتظری، سهیل ایوانی
سنتور: مسعود رضایی، سعید نعیمی منش

ادامه مطلب ...
چهارشنبه سوم اسفند 1390 :: 18:2 ::  نويسنده : حسین حیدری (مدیر وبلاگ)

محمد علي كياني نژاد متولد اول ابان 1331نوازنده و نواساز

 

وي هنر را در مركز خفظ و اشاعه موسيقي ملي اموخت و فارغ التحصيل رشته موسيقي دانشگاه هنر هاي زيبا تهران كنسرتهاي بسياري در داخل و خارج از كشور اجرا كرده است . او تجربه فراوان در همنوازي و نواسازي و تنظيم آثار دارا ميباشد . از آثار او ميتوان به مهر ورزان- سفر آفتاب - سرو سيمين و...و كتاب   شيوه ني نوازي  و شناخت ساز هاي بادي ايران اشاره كرد 

 

وي در بيرجند ديده به جهان گشود و تحصيلاتش را تا اخذ مدرك ديپلم  متوسطه در اين شهر گذراند پدر وي غلامخسين كياني نژاد كه داراي صداي دلنشيني بود . اورا در سن 8 سالگي تشويق به آواز خواندن و نواختن فلوت نمود . محمد علي گاهي نزد پدر و زماني با گوش دادن به راديو وتقليد از نوازندگان اين ساز را فراگرفت. پيشرفت وي زماني در مسير صحيح قرار گرفت كه در اردوي رامسر با نوازندگان سراسر كشور و نيز موسيقي پيشرفته آشنا شد .

 

كياني نژاد در سال 1351 وارد دانشگاه هنر هاي زيباي دانشگاه تهران شد و تحصيلات آكادميك موسيقي و رديف هاي موسيقي را بويژه در مورد ساز ني نزد استادان بزرگ چون مرحوم نور علي خان برومند - داريوش صفوت.- مرحوم مسعوديه - هرمز فرهت و علي رضا مشايخي گذرانيد . پايان نامه تحصيلي او نيز به شناخت ساز هاي بادي ايران اختصاص دارد . وي از سال 1353 همكاري خود را با مركز حفظ و اشاعه موسيقي سنتي ايران آغاز و در اين مركز به تدريس موسيقي جهت هنر جويان پرداخت . سپس آهنگ سازي و سرپرستي  گروه فارابي را در مر كز به عهده گرفت كه حاصل آن ارائه آثار ارزشمندو كنسرت هاي قابل توجهي بوده است . از سال 1365 با كناره گيري از كار در مركز حفظ و اشاعه موسيقي سنتي به آهنگ سازي و اجراي كنسرت هاي زيادي با همكاري و شركت در گروه عارف و نيز با بنيان نهادن گروه دستان در 5 قاره  جهان اجرا نموده است

كياني نژاد حاصل ده سال مطالعه و تجربه خود را در سال 1367 تحت عنوان كتاب" شيوه  ني  نوازي و شناخت سازهاي بادي ايران " منتشر نمود كه در اين اثر اولين كتاب اموزش ني مخسوب ميشود . از ديگر موقعيت هاي هنري او كسب مقام اول ني نوازي در اولين ازمون باربد و نيز كسب مقام در فستيوال جهاني تكنو ازي و بديهه نوازي سازهاي بادي در كشور سوئد در سال( 1373)(1994)ميباشد

كتاب ديگر ايشان" رديف موسيقي ايران براي ساز ني " توسط انتشارات احسان در سال 1379 به چاپ رسيده است

 

از خداوند آرزوي سلامتيو طول عمر براي استاد ميكنم كه بي شك نقش موثري در تربيت نسل جديد هنر جويان و ني نوازان گشور دارا هستند

چهارشنبه سوم اسفند 1390 :: 17:58 ::  نويسنده : حسین حیدری (مدیر وبلاگ)


محمد علی کیانی نژاد نوازنده پیشکسوت کشور گفت: اکنون تمامی توان خود را برای آموزش نی به هنرجویان این رشته گذاشته ام تا با تدوین یک دی وی دی آموزشی ، کمی از مشکلات آموزشی این ساز را برطرف کنم.

به گزارش خبر گزاری هنر ایران؛ «محمد علی کیانی نژاد» نوازنده پیشکسوت نی کشور، در گفت گو با خبرنگار ما گفت: هنوز یک شیوه درست برای آموزش این ساز وجود ندارد و در حال حاضر با مطالعاتی که در این زمینه کرده ام بدنبال روشی مناسب برای آموزش این ساز بادی هستم.

کیانی نژاد گفت: تا کنون یک دی وی دی آموزشی به صورت تصویری همراه با کتاب شیوه نی نوازی آماده شده و در اختیار علامندان قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از نکات مهم در نی نوازی طریقه نفس گیری است که در صدا سازی به نوازنده کمک می کند که درقسمت اول این دی وی دی به صورت تئوری آموزش داده شده است.

این هنرمند اضافه کرد: قسمت دوم این دی وی دی به صورت عملی همراه با اجرای آن آماده شده و تا دو ماه دیگردر اختیار علاقمندان قرارمی گیرد.

این نوازنده درباره عدم حضور چشم گیرش در این مدت گفت: مقداری کسالت و مشکلات شخصی باعث دوری من از حضوردر کنار مردم شد البته برخوردهای سلیقه ای برخی از مسئولان نیز این کناره گیری مرا شدیدتر کرد .

کیانی نژاد افزود: تازمانی که ما یک آیین نامه و برنامه مشخصی برای موسیقی نداشته باشیم این تصمیمات مقطعی برخی از مسئولین نه تنها به هنرمندان و جامعه آنها ضربه می زند بلکه باعث عدم تولید آثار مطلوب و پیشرفت در زمینه موسیقی می شود.

ملک مسعودی و محمَد علی کیانی نژاد - پیر مغان Malek Mas`oudi & M.A. Kianinezhad - Pire Moghan

کنسرت کنگره بزرگداشت حافظ

ملک مسعودی و محمَد علی کیانی نژاد - پیر مغان

Malek Mas`oudi & M.A. Kianinezhad - Pire Moghan

 

 

 

 



ادامه مطلب ...





«افشاری مرکب» نام کنسرت «گروه عارف» در ایران و اروپاست به آهنگسازی و سرپرستی «پرویز مشکاتیان» و آواز «ایرج بسطامی» که در زمستان سال ۱۳۶۸ توسط انتشارات «چهارباغ» منتشر شده است. این آلبوم بر روی اشعاری از «سعدی» و «حافظ» و با بهره گیری از ملودی های «کردی» تنظیم و نواخته شده است.

فهرست:
۱. تصنیف ای مجلسیان                              شعر: سعدی، ملودی: کردی
۲. سنتور و آواز (درآمد، جامه دران)                 شعر: سعدی
۳. دل انگیزان (اجرای گروه)                          آهنگ: پرویز مشکاتیان
۴. تار و آواز (عراق و نهیب)  شعر: سعدی، تکنوازان: پرویز مشکاتیان، کیوان ساکت، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۵. گلنوش (اجرای گروه)                              آهنگ: پرویز مشکاتیان
۶. تک نوازی سنتور
۷. نی و آواز (دشتستانی)                           شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۸. تصنیف «نفس باد صبا»                           شعر: حافظ
۹. کمانچه و آواز (سه گاه)                           شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۱۰. الا یا ایهاالساقی، شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان، تکنوازان: محمدعلی کیانی نژاد، اردشیر کامکار

هنرمندان:
ایرج بسطامیآواز
بیژن کامکاررباب، دف
محمدعلی کیانی نژاد: نی
ارسلان کامکاربربط
پرویز مشکاتیانسنتور
اردشیر کامکارکمانچه، قیژک
محمد فیروزی: بربط
ارژنگ کامکار: تنبک
کیوان ساکتتار
سیامک نعمت ناصر: تار
بهرام ساعد: تار
کورش بابایی: کمانچه
سرپرست گروه: پرویز مشکاتیان
برگرفته از جلد اثر



ادامه مطلب ...


«بشنو از نی» نام آلبوم موسیقی است مربوط به اوایل دهه ۶۰، با صدای «شهرام ناظری» که آهنگسازی و سرپرستی نوازندگان آن را «فریدون شهبازیان» بر عهده داشته و در سال ۱۳۷۹ برای نخستین بار بر روی سی دی و در ۹ قطعه منتشر شده است. ناشر این آلبوم «نواگر» بوده و در آن از اشعار «مولوی» بهره برده شده است. نام آلبوم برگرفته از قطعه ای است به همین نام که از سروده های «مولوی» است.

نوازنده ساز نی : محمد علی کیانی نژاد

فهرست:
۱. مقدمه
۲. زرد مليجه
۳. گر مرا
۴. ساقی نامه
۵. باده از ما مست شد
۶. حديث نی
۷. بشنو از نی (بیکلام)
۸. ساز و آواز دشتی همراه با نی و سنتور 
۹. تصنیف بشنو از نی

بِشنو از نی چون حکایت می کند          از جُدایی ها شکایت می کند
کز نیستان تا مرا بُبریده اند          از نَفیرم مرد و زن نالیده اند
سینه خواهم شرحه شرحه از فراق          تا بگویم شرحِ دَردِ اشتیاق
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش          بازجوید روزگار وصل خویش
من به هر جمعیتی نالان شدم          جفت بدحالان و خوشحالان شدم

برگفته از جلد اثر و تارنمای ایران آوا




ادامه مطلب ...

«افشاری مرکب» نام کنسرت «گروه عارف» در ایران و اروپاست به آهنگسازی و سرپرستی «پرویز مشکاتیان» و آواز «ایرج بسطامی» که در زمستان سال ۱۳۶۸ توسط انتشارات «چهارباغ» منتشر شده است. این آلبوم بر روی اشعاری از «سعدی» و «حافظ» و با بهره گیری از ملودی های «کردی» تنظیم و نواخته شده است.

فهرست:
۱. تصنیف ای مجلسیان                              شعر: سعدی، ملودی: کردی
۲. سنتور و آواز (درآمد، جامه دران)                 شعر: سعدی
۳. دل انگیزان (اجرای گروه)                          آهنگ: پرویز مشکاتیان
۴. تار و آواز (عراق و نهیب)  شعر: سعدی، تکنوازان: پرویز مشکاتیان، کیوان ساکت، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۵. گلنوش (اجرای گروه)                              آهنگ: پرویز مشکاتیان
۶. تک نوازی سنتور
۷. نی و آواز (دشتستانی)                           شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۸. تصنیف «نفس باد صبا»                           شعر: حافظ
۹. کمانچه و آواز (سه گاه)                           شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان
۱۰. الا یا ایهاالساقی، شعر: حافظ، آهنگ: پرویز مشکاتیان، تکنوازان: محمدعلی کیانی نژاد، اردشیر کامکار

هنرمندان:
ایرج بسطامیآواز
بیژن کامکاررباب، دف
محمدعلی کیانی نژاد: نی
ارسلان کامکاربربط
پرویز مشکاتیانسنتور
اردشیر کامکارکمانچه، قیژک
محمد فیروزی: بربط
ارژنگ کامکار: تنبک
کیوان ساکتتار
سیامک نعمت ناصر: تار
بهرام ساعد: تار
کورش بابایی: کمانچه
سرپرست گروه: پرویز مشکاتیان
برگرفته از جلد اثر



ادامه مطلب ...

آلبوم مندیر


«مندیر» نام آلبوم موسیقی است با صدای «ملک محمد مسعودی» و به سرپرستی گروه  و تنظیم «محمد علی کیانی نژاد» که در سال 1369، در 12 تراک، توسط انتشارات «گلبانگ بختیاری» و برای اولین بار منتشر شده است. ترانه سرای این آلبوم «عبدالعلی خسروی» است.

بی شک برای مخاطب ناآشنا با موسیقی محلی ایران، نگاهی کوتاه به نوازندگان این آلبوم موسیقی محلی «بختیاری» تعجب برانگیز است. نوازندگان چیره دستی که در آن سالها گرچه بسیار از امروزشان جوان تر بوده اند ولی به یقین بسیاری دل در گرو «آینده درخشان» آنها که دیگر بدل به «امروزه» شده بسته بودند.

هنرمندان:

هم آواز: هادی منتظری، حسین بهروزی نیا، محمدعلی کیانی نژاد

مجتبی میرزادهکمانچه

شهریار فریوسفیتار و تارباس

بیژن کامکاردف

اردوان کامکارسنتور

محمدعلی کیانی نژاد: نی

حسین بهروزی نیاعود

لیست قطعات


۱-قطعه بدون کلام لاله سر                       
۲- آوار یار یار 
۳-قطعه سوار بازی
۴-آواز محلی بختیاری
۵- تصنیف گلم ای
۶-تصنیف بدون کلام مرجنگه
۷-آواز خون گروی خون گریه
۸- تصنیف داینی
۹- آواز دشتستانی
۱۰- تصنیف لاله سر
۱۱- قطعه بدون کلام سوار بازی



ادامه مطلب ...

«یادگار دوست» نام آلبومی است با صدای «شهرام ناظری» و آهنگسازی «کامبیز روشن روان» که در سال 1363 و به مناسبت هشتصدمین سالگرد تولد «مولانا جلال الدین محمد بلخی» توسط انتشارات «خوش نوا» منتشر شد.

دکلمه اشعار در این آلبوم بر عهده «عبدالله آقازاده» است. نوازندگی این آلبوم به صورت «ارکستر سمفونیک» بوده و دکلمه ها زیبای آن، حال و هوای برنامه گلها را چاشنی کار کرده است. تمامی اشعار این مجموعه از «مولانا» میباشد.

می توان گفت که یادگار دوست جزو موفق ترین آثار در کارنامه «کامبیز روشن روان» آهنگساز این اثر است. استفاده از نوازندگانی چیره دست در این موفقیت سهمی بسزا داشته است. این آلبوم در «دستگاه ماهور» و با نوازندگی هنرمندانی چون «حمید متبسم»، «محمد کیانی»، «مجتبی میرزاده» اجرا گشته است.

هر یک از نوازندگان در مقاطعی به عنوان تکنواز هنر خود را به رخ میکشند. «حمید متبسم» در تصنیفهای در آمد داد, خاوران. «محمد علی کیانی» در آواز راک عبدالله, راک کشمیر و «مجتبی میرزاده» در تصنیف راک کشمیر. ازجمله نقاط برجسته این اثر تصنیف غم عشق است که باشعری از «مولانا» اجرا میشود.

 قطعات:

۱. درآمد ماهور، گوشه داد، سوز و گداز

۲. تصنیفهای درآمد، داد، خاوران

هنرمندان

آوازشهرام ناظری

آهنگ و تنظیم برای ارکسترکامبیز روشن روان

اجرا: ارکستر سمفونیک

تکنوازان:

حمید متبسمتار و سه تار

محمد کیانی نژاد: نی

مجتبی میرزادهکمانچه

ضبط: استودیو بل

صدابردار: ایرج حقیقی

برگرفته از جلد اثر و تارنمای آفتاب



ادامه مطلب ...

«مهرورزان» نام نخستین آلبوم «علیرضا افخاری» است که در سال ۱۳۶۴ منتشر شده است. آهنگ‌سازی این آلبوم را «محمدعلی کیانی‌نژاد» بر عهده داشته و توسط «گروه هنرمندان مرکز اشاعه‌ی موسیقی ایرانی» اجرا شده است. اشعار آلبوم از حافظ، باباطاهر و تصنیفی محلی از بیرجند است. تک‌نوازی نی آلبوم را «محمدعلی کیانی‌نژاد» بر عهده داشته است. انتشارات «هم‌آواز آهنگ» هم‌اکنون صاحب امتیاز این اثر است.

بخش نخست آلبوم در مایه‌ی شوشتری و بخش دوم در مایه‌ی شور و برپایه‌ی ملودی یک آهنگ معروف بیرجندی‌ست که شامل تصنیف «دیده و دل» می‌شود.



ادامه مطلب ...

اول آبان ماه ۱۳۳۱ خورشیدی (1952 میلادی) در بیرجند دیده به جهان گشود. پدرش غلامحسین كیانى نژاد كه داراى صداى دلنشینى بود، او را در سن 8 سالگى به  آواز خواندن و نواختن فلوت تشویق کرد.

در این وبلاگ، پوشه ای ویژه هنرمندان پرکار زیر عنوان جریان سازان موسیقی ما ساخته ام که هر از گاه به یکی از ایشان می پردازم. منظورم آن هایی که با حرف و عمل شان جریان ملموسی را در موسیقی معاصر ایران به وجود آورده اند. این جریان ممکن است در شاخه موسیقی دستگاهی یا ارکستری و یا پرداختن به موسیقی رنگارنگ نواحی ایران باشد. از مدت ها پیش در نظر داشتم ویژه نامه محمدعلی کیانی نژاد را بنویسم و هر بار آن را موکول به دیداری تازه با ایشان می کردم ولی از آن جا که چرخ زمانه جور دیگری می چرخد و آن طور که دلمان می خواهد نیست، وعده فردا و فرداهای دگر را نیک ندانستم و هر آن چه در چنته داشتم قلمی کردم.


محمدعلی کیانی نژاد

عکس مرحمتی برزو طیبی پور

رویش

اول آبان ماه ۱۳۳۱ خورشیدی (1952 میلادی) در بیرجند دیده به جهان گشود......

 



ادامه مطلب ...
   ........   مطالب قدیمی‌تر >>
موضوعات
لینک های مفید






Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 
 
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است |طراحی : پیچک